Dezbatere Real Madrid: Cu Iker Casillas sau fara Iker Casillas?

Browse By

Salutare Madrileni , cu totii stiti ca de la inceputul sezonului portarul nostru la implinirea a numai putin de 15 ani de cand imbraca tricoul alb a inceput sa dea semne de slabicune. Cel care de atatea ori repara greselile fundasilor a ajuns sa se bazeze pe aceiasi fundasi sa ii repare greselile. Chiar daca mi s-a pus rau pata pe faptul ca inca e titluar, si ca Ancelotti  inca il confirma si ca (de ce nu ) inca mai sta la club, trebuie sa fiu corect si sa vedem care au fost cifrele lui. Portarul nostru la 33 de ani are deja o importanta colectie de trofee si distinctii incat as face articolul plictisitor de citit daca le-as enumera. Casillas joaca titular la Campiona Europei si la fosta campiona a lumii (sper sa nu ajungem si noi “fosta”). Totusi, in ultima perioada tot mai multe voci critice erodeaza soclul pe care sta sfantul nostru. Oare au dreptate?

La Cupa Mondiala, detinatoarea titlului, cu un atacant foarte bun “proaspat transferat” si un schelet deja stiut de toata lumea,  a iesit inca din primul act, lasand in urma o victorie cu scor de neprezentare cu locul 79 in clasamentul Fifa (clasament unde tricolorii nostrii sunt pe locul 27 ! 😮 ). Acest lucru insa s-a intamplat in ultimul meci. In primul meci al lui Iker la CM a luat 5 goluri de la Olanda lui Van Gaal, 5 goluri din 10 suturi pe poarta (50% rata de conversie ) si a contribuit decisiv cu o eroare la unul dintre goluri. De partea celalata Spania a inscris si ea din 4 suturi pe poarta.

In meciul numarul doi cand toata lumea se astepta ca Spania sa se trezeasca ca un urs infometat din hibernare a atacat mai mult, a sutat mai mult (6 suturi pe poarta) dar nu au reusit sa il invinga pe actualul portar al Barcelonei. De partea cealalta, Iker a luat 2 goluri din 4 suturi pe poarta (50% rata de conversie). In ultimul meci Spania a castigat cum a mai spus in fata unei echipe care tot meciul a avut 4 suturi fara insa sa cadreze vreunul pe poarta , asta fara Iker pe teren.

De dragul cifrelor imi permit o mica  comparatie a lui Iker cu actuala lui rezerva pe aceleasi prime 3 meciuri de la Cupa Mondiala: in primul meci Uruguay a avut 3 suturi pe poarta si a macat 1 gol; apoi Italia 4 suturi si Anglia 1 singur fara insa sa marcheze vreun gol  (8 suturi 1 gol 0,125% rata de conversie)

Revenind la cifre, Iker Casillas a fost pe locul 4 la numarul de goluri incasate si singurul care a atins borna de 7 goluri in primele doua meciuri pe cand rezerva lui costaricana a luat 2 goluri in 5 meciuri acesta aflandu-se pe ultimul loc. Acum, revenind pe pamant iberic, Iker are 2 suturi pe poarta in primul meci cu Cordoba pe care le-a aparat cu succes, 5 suturi pe poarta de la Sociedad unde a parat cu succes unul singur, si 4 suturi pe poarta ale lui Atletico din care 2 parate, ceea ce ne aduce la 6 goluri din 11 suturi ( 😮 ) un procentaj identic cu cel de la Cupa Mondiala. Totusi ce e ciudat e ca la Real Madrid cred ca antrenorul sau colegii si-au dat seama de problema deoarece in cele doua meciuri de la Cupa Mondiala aparatorii au blocat cu succes 1 singur sut cadrat spre poarta lui Iker, in timp ce cu Atletico aparatorii au blocat 3 suturi, cu Sociedad 5, iar cu Cordoba zero.

Iar un alt lucru ciudat e ca la Cupa Mondiala, Olanda si Chile au avut doar cate 1 corner pe meci, in timp ce Cordoba a avut 5, Sociedad 8 iar Atletico 4. Iar acest lucru e relevant pentru ca 50% din golurile lui Iker vin din corner.

iker 1

Ca sa inchei cu o nota personala mereu am crezut ca Iker e un portar mic de statura, insa mare mi-a fost mirarea sa aflu ca are 1,85 totusi cred ca cu varsta si-a pierdut mobilitatea

pentru ca apara:

iker 3

 si primeste goluri:

Capture

 

Sambata, Bernabeul l-a fluierat , semn ca acele credite pe care le avea sunt pe sfarsite. Ancelotti insa l-a aparat si a spus ca pentru el subiectul portarilor e incheiat si ca nu va mai vorbi despre acest lucru in acest sezon. Deci Iker Casillas va ramane in continuare titular.  Dar inainte de asta, a spus un lucru ce ar putea avea mai multe intelesuri: intrebat de performantele lui Iker si de fluieraturile de sambata el a spus: ” Casillas are multa experienta, el cunoaste situatia bine si o va rezolva fara probleme”. Cluburile din Golf sau de peste Ocean sunt cunoscute ca si locuri de rezolvat probleme de genul .

 Voi ce credeti e o perioada mai slaba sau aceasta scadere de forma are caracter permanent ?

  • COSTEL

    permanent .
    iker nu si-a rezolvat niciodata doua carente mari ce eu ca microb i le observ .
    – una cea a jocului de picior. pentru fotbalul modern care se joaca des cu pasa la portar este rau in urma ..parerea mea personal.
    – a doua a jocului aerian unde la fel la fotbalul de astazi in care fazele fixe se lucreaza enorm este defitar rau .
    aici plusez si spun ca nu stie nu poate nu reuseste ca capitan lider de echipa portar sa isi capaciteze coechiperi sa fie CONCENTRAT la fazele fixe .
    MIE PERSONAL NU MI SE PARE NORMAL.
    PRIMA DARA IN DISCUTIE A FOST PUS `POSTUL DE TITULAR IN PERIOADA DEL BOSQUE si numai accidentarea lui cesar A FACUT CA EL SA DEVINA TITULAR . DUPA ACEEA STIM CU TOTI CE SA INTAMPLAT . EROUL DIN NOVENA nu a mai fost discutat PANA LA VENIREA LUI CAPELLO.
    insa acesta si-a dat seama de puterea lui in vestiat in presa SI NU A MUTAT ….
    ultimul ce a pus in discutie si cel ce a avut cojones sa schimbe din temelie statutul lui iker este mou .
    de atunci san este in cadere libera .
    la terminat psihic mou si de atunci nu isi mai revine .
    INSA IN TOTI ACESTI ANI ….SAN NU A PUTUT DORIT SA ISI IMBUNATATEASCA JOCUL DE PICIOR SI CEL AERIAN .
    de ce nu mai el stie .
    EU NU IL DORESC IN POARTA PE SAN IKER .
    II MULTUMESC PENTRU NOVENA CA ALTFEL INTRAM LEJER IN PRELUNGIRI .
    II MULTUMESC PENTRU TOT CE A FACUT PENTRU REAL MADRID .
    INSA SI REAL MADRID LA PLATIT REGESTE SI I-A OFERIT IMAGINEA DE CARE A AVUT NEVOIE PTR A FI PORTARUL ECHIPEI NATIONALE SI CAPITANUL EI .
    ALTFEL NU CRED EU CA PRINDE TITULARIZAREA ACESTEIA PE TIMPUL CAND VALDEZ ERA NR 1 LA BARCELONA ….
    in fine eu l-as mai odihni psihic putin pe san iker .
    iar din vara viitoare kiko si navas sa fie portari acestui club .

  • Negru

    eu deja sunt satul pana peste cap de acest subiect! Nici nu mai are rost sa imi stric tastele pentru a scrie pe acest subiect. Totusi cred ca adevarul este unul la mijloc. De vreo luna de zile m-am pus si am citit cum a inceput razboiul dintre Mou si Ramos+Iker, plus ce a declarat Arbeloa pe cand era in State la turneul de pregatire din era Mou….totusi inclin sa cred ca si cea ce scrie in presa nu este totul adevarat, dar un sambure de adevar este la mijloc, iar San Iker s-a pus intotdeauna pe el in fata clubului care l-a platit ca pe un sfant si l-a propulsat unde este. ….o sa traim si o sa vedem, totusi cred ca Iker si-a mancat malaiul si ii multumesc pentru tot, e timpul pentru ceva nou in poarta Realului din Madrid

    • Prisacariu Cristian

      Multam de comentariu Negrule . Stiu ca s-a scris enorm pe seama acestui subiect inca de pe vreamea cand Mou a socat pe toata lumea lasandu-l pe iker pe banca.
      Eu insa deschid subiectul dpdv statistic , pentru ca sincer sa fiu cum necum iker a avut evolutii ok in UCL , (mai putin finala)
      Dar de la finala incoace el ia un gol la doua suturi pe poarta si dupa mine acest lucru e inacceptabil la un club ca Real … Adica , ok nu are joc de picior , ok nu stie sa iasa la centrari dar cand nici macar minimul nu face … nu stiu ce sa zic , e de ajuns sa nu suteze pe centru si suntem morti .

      • Negru

        Stai linistit, eu m-am pus sa citesc pentru ca sincer am cam uitat cum a inceput acest razboi si am vrut sa vad toate fetele si am intors netul pe dos, numai ca sa vad de unde a inceput confictul iker-mou si arbeloa-iker si ce a mai facut Iker, un portar pe care eu mult timp l-am admirat orbeste….ca dehhh, io-s prost!

        Oricum ce apara el acuma, as putea si eu sa o fac pentru 9 milioane de euro pe sezon. nu sunt numai cu 6 tzenti mai scund ca el, si am jucat portat la nivel profesionist, cred ca ma pricep, asa-i Iker?

        • Prisacariu Cristian

          corect , ai dreptate. eu nu am jucat la nivel profesionist insa cat imi dau si eu cu parerea cred ca real are nevoie ca el sa se retraga in glorie , iar acest sezon ar fi fost sansa …

          eu nu am fost la curent cu toate conflictele insa incidentul cu arbeloa a portnit de la un re-tweet a lui arbeloa la o analiza a echipei real unde printre altele iker era numit o “tumora ” a clubului . (ceea ce nu e exagerat dupa mine) iar presa bineinteles a facut din tantar …

  • Marius Odagiu

    E de forma in poarta…

  • ILFeNoMeNo10(Silviu)

    Mi se pare normal sa aiba si Navas sansa lui.

  • http://www.last.fm/user/ODirlewanger Alex

    Ok, 6 goluri din 11 suturi, pe hartie arata urat. Da’ hai sa revedem fazele,

    Real Sociedad

    Primul gol https://mediacru.sh/CaAqe9CV0XsN

    Golul doi https://mediacru.sh/UyVtC3H5TEEv

    Golul trei http://gfycat.com/UnhealthyPotableDipper

    Golul patru http://gfycat.com/SnarlingSnoopyIberianchiffchaff

    Atletico Madrid

    Tiago http://gfycat.com/ScaredPreciousBluet

    Arda Turan http://gfycat.com/KeyChiefFattaileddunnart

    La cate goluri e vinovat Iker? La cate goluri marcajul a fost penibil sau inexistent? Pepe si Ramos, doi fundasi cu un joc aerian excelent, au devenit penibili pe faza defensiva, e vina lui Iker ca nu-i coordoneaza? Pepe vorbea de lipsa de concentrare, Iker nu?

    Anyway, Iker si-a atras chestiile astea asa ca acum merita sa traga ponoasele. Inainte era scos basma curata, vinovat fiind, acum este aratat cu degetul desi problemele nu sunt la el. Imi doresc sa-l vad pe Keylor in poarta cat mai curand, sa transforme sita aceasta, frumos numita aparare, intr-un zid impenetrabil.

    Btw, ultima propozitie nu cred ca isi merita locul intr-o analiza serioasa ca aceasta.

    • http://realmadrid.com.ro/ Angelito

      Sincer, de acord cu Alex. Pe de alta parte, Navas isi va primi sansa sunt convins de asta. Sa nu facem si noi dracul mai negru decat e 🙂

    • Prisacariu Cristian

      Alex la toate golurile poti gasi circumstante atenuante , dar intrebarea mea e : La cupa mondiala 14 suturi 7 goluri ; in campionat pana aku 11 suturi 6 goluri , de ce tocmai el ? de cu nu se intampla asta si la alti portari ?

      in primele 5 mari campionate , este pe locul 4 ca si goluri primite pe meci . si campion la cornere.

      nu vreau sa intru in detaliu dar daca ma uit la aceiasi portari din top 11 la numarul de interventii (saves) pe meci avem :

      – iker are : 1 pe meci
      – Jasper hansen (evian ) – 2.75
      – Tim howard 5everton ) – 2
      – Fahrmann (shalke ) – 2.76
      – Krul (Newcastle ) – 2.25
      – Green (QPR ) – 3
      – Wolf ( Werder) – 2.67
      – placide ( Reims ) 1.5
      – Tyton (elche ) 2.33
      – Kiko Casillia (espanyol ) – 3.33

      eu nu zic ca defensiva nu are probleme dar cifrele lui iker ar ingrijora si cea mai buna defensiva din lume .

      • http://www.last.fm/user/ODirlewanger Alex

        La CM a fost foarte slab si e foarte usor de spus, uite, se pastreaza trend-ul. Din ce am vazut in primele 3 partide, la RM nu mi se pare principalul vinovat, indiferent de cifre ( cifre care stim foarte bine ca nu spun intreaga poveste). Putem sa discutam back and forth pe subiectul acesta 1 an si n-o sa ma convingi ca Iker e vinovat de modul in care se apara ~7 jucatori la fazele fixe, ca Arda era liber ca pasarea cerului sau ca Dani Carvajal e depasit atat de usor la golul 3 marcat de Sociedad. Sincer, mi-ar placea ca problema sa fie Iker, atunci rezolvarea ar fi extrem de simpla, Casillas pe banca, Navas in poarta. Da’ imi puteti spune, pastrand o mina serioasa, ca situatia se va schimba cu 180 de grade dupa introducerea costaricanului? Doubt it.

        Ma uitam la acest video https://www.youtube.com/watch?v=rHHTiW_58Zo si ma gandeam, astia care-i striga ‘Topo’ si-l fluiera sunt aceiasi care strigau, Iker, Iker cand ajungea mingea la Diego Lopez?

        • Prisacariu Cristian

          eu serios vorbind consider portarul vinovat pentru golurile primite ,asta e in job descriptionul lui , premiile le primeste pe golurile pe care nu le primeste la fel si recordurile sunt masurate in cate minute are de cand nu a luat gol .

          Nici unul dintre noi nu putem spune la noi la job ca nu ne-am facut treaba bine pentru ca alalalt nu a facut nu stiu ce .

          Jobul lui e sa nu ia goluri , cand le ia vorbim de cate a fost vina lui sau de cate suturi a avut de aparat .eu asa vad lucrurile .
          E treaba ta sa nu iei goluri , dupa asta te judec . si sincer sa fiu ca si portar mingea nu are voie sa cada in careul mic .
          Si inca o chestie apropos , Orice gol luat pe coltul scurt e vina portarului si asta ti-o spune oricine .

          Sezonul trecut Navas a luat 39 de goluri in 37 de meciuri dar a avut o medie de interventii de 3.81 pe meci cea mai mare din toate cele 5 mari campionate .
          Si stii cate goluri a luat omu la cornere in tot sezonul ? =>> 4 !!! (4 goluri in 37 de meciuri )

          Aku ori are iker o problema , ori tre sa transferam fundasi de la levante .

          Cifrele nu spun intreaga poveste , asa e dar fac un rezumat al naibii de bun .

          • Negru

            Eu vreau sa vina fundasii de la Levante!!!

          • COSTEL

            raman stupefiant cand citesc aud ca un portar nu este de vina la fazele fixe . ESTE NORMAL CA DACA ARE 4 GOLURI PRIMITE DIN FAZE FIXE INTR-UN SEZON SA NU AIBA NICI O VINA SE INTAMPLA ESTE OK. dar cand tu esti capitanul , liderul si portarul lui real madrid si majoritatea golurilor si ocaziilor de gol vin din faze fixe inseamna ca si tu impreuna cu toti ceilalti 10 jucatori esti vinovat .
            precentele dupa placere . unui ii place iker altuia ramos altuia carvajal si mutam procentele .
            insa omul care in fisa lui tehnica individuala are obligatia sa capaciteze concentreze oblige tipe iubeasca coechiperi la faze fixe este PORTARUL .
            EL ESTE ANTRENORUL DIN TEREN LA FAZELE FIXE .
            ORI AM INNEBUNIT CU TOTI ORI NU REALIZAM CA PORTARU ORICARE AR FI EL ARE OBLIGATIA SA FIE CEL CE DIRIJEAZA INDRUMA MOTIVEAZA COECHIPERI LA ACESTE FAZE .
            dupa aceea putem vorbi de ne place nu ne place fata lui . dar acum intrati pe google si intrebati ce are un portar in fisa tehnica . care din greseala mai este si capitanul liderul acestei echipe …

          • Prisacariu Cristian

            asa e Costele , dar dupa mine golurile din corner sunt o problema de teren , ca sa iei putine goluri din cornere , trebuie ori sa ai o armata de Mertezakeri in aparare (doar pt faza fixa , restu nu ) ori sa fii stapan in carul mic , adica sa iti dirijezi coechipierii sa ii tina pe jucatorii adversi in timp ce tu faci cativa pasi , sari si prinzi orice minge survoleaza spatiul tau aerian . Asa iti raman golurile din afara careului mic care sunt rare , (gen ramos cred )

            sptiul aerian a lui iker e inexistent ceea ce face ca adversarii sa tinteasca la cornere careul mic , unde orice deviere e gol . Deci eu cand am vazut cu sociedad ca mingea a cazut in careul mic din corner m-am ciupit , credeam ca visez . Pai la antrenamente ca portar la faza aia iti petreceai restul antrenamentului facand ture de teren drept pedeapsa .

            Lasand mistoul la o parte , in careul mic portarul tre sa fie stapan , poate prinde atinge mingea cu mana si orice incomodare se sanctioneaza cu fault in atac , tot ce tre sa faca e sa isi puna aparatorii sa ii tina pe ceilalti pe loc , si el tre sa prinda mingea , atat … nu e mare lucru dar e mare lucru .

            nu incerc sa te conving , si poate nu crezi in cifre dar uite poza asta , si gandeste-te un pic . (rosii sunt ratari , galbene pe poarta dar blocate de aparatori si celelalte pe poarta )

          • http://www.madeforsoul.blogspot.ro/ 5inco

            golurile primite sunt doar o conjunctura nefavorabila, din care pare ca iese vinovat iker

            ati uitat ca problema cu golurile din faze fixe am avut si in sezonul trecut la inceput, cand in poarta era diego lopez????

            trebuie facute niste calibraje

            avem 3 piese noi in primul 11

          • http://www.last.fm/user/ODirlewanger Alex

            Ancelotti spune altceva, “Cuando encajas un gol al primer palo el último responsable es el portero”, da’ sa zicem ca nu e obiectiv.

            Mh, exemplul cu job-ul nu e unul potrivit. Un portar depinde foarte mult de alti jucatori, nu poti reduce totul la sut pe poarta -gol – e vina ta. Oricum nu l-am absolvit pe Iker de orice vina, am spus ca nu este principalul vinovat, e altceva.
            Ce a facut Keylor la Levante e irelevant, sa-l vedem la noi si dupa putem discuta.

            Anyway, let’s agree to disagree. Tu il vezi pe Iker principalul vinovat, eu nu.

            O plecare dupa castigarea La Decima ar fi fost benefica pentru toate partile implicate, din pacate n-au avut intelepciunea sa faca aceasta miscare.

          • COSTEL

            toti jucatori depind unii de alti fotbalul este un sport de echipa insa tu persisti sa spui ca capitanul liderul si portarul lui real madrid nu este principalul vinovat la fazele fixe . cand de fapt orce portar ar fi nu conteaza numele fara a fi capitan si lider este vinovat de goluri la fazele fixe cand acestea devin o obisnuita . nu ne putem ascunde la faze fixe adversari marcheaza au ocazii clare sau mai putin clare de gol.
            portarul lui real madrid oricare ar fi el nu conteaza numele daca are atatea ocazii ,goluri primite pe fazele fixe inseamna ca undeva greseste el + jucatori coechiperi lui .
            jocul unul fotbalist depinde de ceilalti 10.
            dar fiecare datorita fisei tehnice au cateva indatoriri mai in special ….la portar este mobilizarea , motivarea , concentrarea tuturor coechiperilor . ei se subordoneaza portarului .
            nu vreau sa intru in subiect sa spun ca si in timpul jocului portarul coordoneaza tipa aseaza indreapta cat poate greselile fundasilor coechiperilor este cel cu fata la joc totdeauna .
            in fine ………
            da era bine sa plece cu la decima dar nu a plecat raul a plecat si fara la decima si comportamentului in ultimul sezon pe banca si inafara terenul in teren a fost exemplar .
            si a plecat .
            a ales sa joace meci de meci in germania clubul onorabil i-a platit jumatate de salariu ….
            insa iker a ales sa stea si sa aiba acest randament pe teren . si va pleca la anul sau in iarna liber de contract .

          • Prisacariu Cristian

            Aici subscriu din nou , acelasi lucru i-am zis si lui Florin , Raul a stiut cand sa plece , pentru ca daca ramanea pindea minute bune dar stia si el ca nu mai era de nivelul lui Real din cauza varstei , si a ales sa nu imparta minutele cu ceilalti atacanti ci sa le dea lor toate minutele . aici Iker , capitan , lider al vestiarului , simbol etc, e un mare lucru sa nu joace dar sa fie pus pe lista de transferuri sau scos din lot , Marii oameni stiu cand sa se retraga , se gandesc si la ceilalti samd.

          • http://www.last.fm/user/ODirlewanger Alex

            Yeah, ai dreptate, dar insist deoarece am vazut ca problemele la fazele fixe persista indiferent de portar sau antrenor, asa ca nu mi se atat de strigator la cer sa ma intreb daca problema nu e in alta parte. Asta din postura de microbist privitor de pe canapea, deci este foarte probabil ca intrebarea sa fie stupida.
            Dupa ce Ancelotti vine si spune ca fazele fixe sunt lucrate intens la antrenamente si noi vedem ce vedem, dupa ce vine Pepe si afirma senin, eh, nu ne-am concentrat, dupa ce ii vedem cum ridica din umeri si se uita unii la altii dupa fiecare gol stupid incasat, e oare deplasat sa analizam situatia si din alte unghiuri? Sa fie doar ‘topo’ vinovat? Nu stiu ce sa zic..

            Se poate sa gresesc, nu sunt vreun expert in domeniu si nici detinatorul adevarului absolut. Dpmdv este oricum o discutie mai constructiva de cat “da, ai dreptate, e praf, sa plece” sau s-o dam in mistouri si caterinca ca dupa ceva timp sa ne minunam ca nu comenteaza lumea.

          • Prisacariu Cristian

            asa e Alex . Aici ai perfecta dreptate .

            Sincer sa fiu lucram la aparare cred ca de mai mult de un deceniu , insa fara rost , intotdeauna la real apararea afost mai slaba , comparativa cu atacul , insa aveam portar … cumva facea iker , si salva cate-o minge imposibila care ne tinea in viata .
            Ceea ce vreau eu sa arat e ca nu prea mai avem portar , iar asta e un lucru foarte nasol …

          • http://www.last.fm/user/ODirlewanger Alex

            Da, nu avem. De aici porneste nedumerirea mea si incercarea de a gasi alti vinovati. Pastrarea lui Iker in poarta dupa o perioada gri, ca sa nu-i zic neagra, inseamna ca Ancelotti considera ca vina este impartita(chiar inexistenta) sau ii este frica sa mute decisiv? Afirmatia categorica facuta ieri de antrenor m-a facut sa ma gandesc la alternative de aratat cu degetul.

            Se poate ca pe alocuri m-am exprimat nefericit si astfel s-a ajuns la alte concluzii decat cele intentionate. In fine, nu-mi place postura asta de avocat al diavolului …

          • Prisacariu Cristian

            fundasii sa stii ca nu sunt pusi ca sa aprere golurile , scuza-mi exprimarea , ei au alte lucruri de facut in teren , dar sa nu poti ca portar sa controlezi careul mic e grav …

            Te rog doar atat , explica-mi de ce e irelevant ce a facut keylor la Levante ?
            sunt curios , ca levante e o echipa de mijlocul clasamentului , au cel putin 10 alte echipe mai bune ca si jucatori , fundasii sunt mediocrii la fel ca si restul echipei , cu ce e diferit cand omu in conditiile alea a luat 1 gol din 5 ocazii intr-*un sezon intreg ?
            aici o sa aiba mai putin de aparat , si daca pastraza macar jumatate din cifre nu ar fi luat nici un gol pana aku sau foarte putine , cum s-a intamplat cu bravo de la barcelona .

          • http://www.last.fm/user/ODirlewanger Alex

            Simplu, vreau sa-l vad cum reuseste sa-i motiveze pe baietii astia care se uita unul la altul ca viteii la poarta noua dupa fiecare gol incasat. Cum ii mobilizeaza pe unii despre care si antrenorul afirma ca au probleme din acest punct de vedere. Vreau sa-l vad in poarta, atat. Dupa aia, mai ales daca cifrele prezentate de tine o sa prinda contur si la RM, o sa scriu aici, pe site, Am gresit, Iker era vinovat. End of story.

  • Torpyla

    Întotdeauna sunt alţii de vină pentru greşelile noastre. Ce rost are să ne mai facem treabă şi să ne asumăm responsabilitatea atâta timp cât există oameni demni de a fi scoşi drept ţapi ispăşitori.

    Nu e ca şi cum treaba lui iker e să nu ia goluri şi să-şi coordoneze apărarea…oh,Wait…

    Ar fi chiar culmea să-mi pară rău de iker după toate mofturile din ultimii 10 ani…

    E demn de milă în momentul asta,însă…n-o s-o primească de la mine…

  • psycho

    as fi zis ca acum culege ce a semanat dar parca si clubul face asta.ce-i drept cu o decima la breloc.el nu aramas de capul lui la club,cineva(antrenor sau presedinte) i-a garantat loc de titular.acolo trebuie dusa discutia.

  • http://www.madeforsoul.blogspot.ro/ 5inco

    Analiza lui peshte prajit!

    este scos Iker vinovat de eliminarea Spaniei de la cupa mondiala…. :))))))

    pai daca atata intelegeti din fotbal, nu mare mi-e suprinderea sa il criticati

    echipa Spaniei nu a functionat in ansamblul ei din mai multe motive:
    – suprasaturatia unor jucatori
    – atot stiuta tactica si stil de joc.. a generat pregatiri clare din partea adversarului
    – lipsa elementului surpriza
    – ajustarea cu diego costa, o plomba in tot angrenajul a schimbat angrenajul, dar inca nu s-a stabilit in ce directie (in bine/in rau?)
    – conjunctura sanselor
    – curentul pro-schimbare, anti-spania foarte foarte activ
    – erori punctuale tactice si tehnice
    – volumul uriash de partide si efortul depus de cei 11 titulari pana la inceperea campionatului mondial (nu au fost deloc menajati la cluburile lor) le-a scazut tonusul si rezistenta fizica
    – spania in multe meciuri a picat fizic, dar si moral, tot favoritismul intorcandu-se ca un bumerang impotriva lor

    despre IKER pot spune asa:

    – a fost scos din forma de accidentare si de “inteligenta” lui Mou’
    – a durat ceva timp sa se regaseasca si recalibreze
    – cu toate astea prestatia lui in prezent nu este la nivelul la care a fost acum 2 ani
    – se manifesta si la el un grad de saturatie sportiva, insa da dovada de acelasi profesionalism, sufera doar la concentrare
    – concentrarea este mult afectata de curentul anti-iker si ideologia ca el este anti-madridista… aspecte ce il fac mult sa sufere si e greu sa manifesti comod in asemenea mediu

    IKER este o victima a unui set de evenimente, dar are si el o mare parte din vina pentru acestea

    iubita lui a deschis cutia pandorei si caracterul sau de om cinstit care nu face jocuri murdare, l-au impins in tabera adversa a lui mou’ si de atunci a inceput hazardul

    In fine, il apreciez ft mult pe Diego Lopez si pe Keylor Navas si pe Iker Casillas.
    Faptul ca trebuie sa alegem unu dintre ei, este o problema, pt ca e greu de multumit 3 oameni, dar e bine ca avem de unde alege calitate.
    Acuma au mai ramas doar 2, s-a micsorat oarecum problema, dar am linistea interioara ca de joaca Iker sau de joaca Keylor, poarta noastra este pe maini bune!!!!

    Hala Madrid!!

    • Negru

      glumetule, cica poarta noastra este pe maini bune…si noi toti vedem fotbalul pe dos. sa ne scuzi ca tu il vezi asa bine!

    • Torpyla

      Te speli pe dinţi înainte sau după?

    • Prisacariu Cristian

      Scuza-ma pentru analiza dar nu cred ca ai citit titlul. E drept ca a fost scris pe un ton anti Iker insa nu lucrez ka vreun post tv sportiv. E o dezbatere si ia-o ca atare. Eu am prezentat doar câteva cifre ce le consider reprezentative pentru un portar.

      Te rog sa imi arați un portar cu cifrele lui Iker (1 gol la 2 suturi pe poarta ) care tu zici ca e bun. Ca daca tu crezi ca tactica are vreo treaba cu cate goluri pe suturi ia un portar atunci cred ca nu intelegi fenomenul.

      • http://www.madeforsoul.blogspot.ro/ 5inco

        credeam ca esti destul de inteligent si faci o DISTINCTIE intre shuturi si nu le bagi in aceeasi oala

        un shut bine plasat nu e acelasi lucru cu un shut pe centrul portii

        un shut din 5m nu e acelasi lucru cu un shut din afara careului.. etc

        ele in ansamblu tot shuturi se numesc si tot asa se contorizeaza, dar la o analiza a unui portar ia in calcul si alte aspecte

        ia te rog fa o analiza de unde provin acele shuturi, in ce postura este portarul raportat la cel care shuteaza…si vezi cate din ele il au pe iker ca vinovat sau ca si incapabil sa le apere pt ca e un portar praf

        daca dupa meciul cu atletico am ajuns sa il criticam pe iker dupa golul 1… sau golul 2… sau acuma cu basel.. daca tot iker e vinovat… pai apai hai sa fim seriosi… nu avem efectiv ce sa mai discutam

        si e nu vorba de parerea expertului 5inco, dar mai sunt si alti experti, portari/ fotbalisti care si-au exprimat parerea ca iker nu are de ce sa fie considerat vinovat la vreunul din golurile acelea

        GOLUL DE PORTAR E GOL DE PORTAR, restul sunt goluri de meci…. fa si tu o distinctie

        de ex golul marcat de chicharito in amical.. ala da, ala e gol de portar

        sau golul primit de iker in finala ucl, ala e gol de portar

        dar sa generalizam in halul asta, e nerushinare curata!!!

        omul asta e pus la zid de niste analfabetzi, pupincurishti de-a lui mou’ sau mai stiu eu ce emo’… dar gluma asta nu poate continua la infinit, deja s-a creat un curent prost

        va rog sa va reveniti

        nu mai zic ca daca il analizam pe Ramos la cate goluri din ultimele 10 meciuri e el vinovat…. 🙂 nu o sa le convina multora cifrele

        asa ca luati in balanta atat partile pozitive cat si cele negative, si nu mai scoateti ochii ca ciorile

        • http://realmadrid.com.ro/ Angelito

          Sanchis e analfabet? Illgner e analfabet? Buyo e analfabet? Sunt toti sustinatoarii lui Mourinho? Nu prea ai proprietatea termenilor prietene, mie Cristian nu mi-a demonstrat ca ar fi analfabet si nici vreun nepriceput. Omul a prezentat niste date venite de pe site-uri de specialitate, daca vrei sa-l aperi pe Iker pune mana si fa un articol si trimite-i-l si tu lui Florin si spune-ti punctul de vedere nu e cazul sa ajungi sa faci pe cineva “analfabet”sau “peste prajit” doar pt ca are o opinie diferita de a ta! Nu ma surprinde deloc, mai ales ca ne-am obisnuit cu totii cu stilul tau agasant, agresiv, imprecis si neconcludent, dar mi se pare prea mult sa ajungi sa ne dai lectii cand mari portari ca Illgner sau Buyo spun clar ca Iker nu mai e acelasi. Sunt de acord ca se exagereaza si ca nu a singurul vinovat, sunt de acord ca n-a gresit la fiecare sut pe poarta, sunt perfect de acord ca Iker sa nu fie fluierat vreodata in aceasta viata de vreun fan blanco, dar ceea ce spui tu mai sus este absolut ridicol si nu merita sa imi rup din timp pentru a te contraargumenta din simplul motiv ca am invatat ca opinia ta nu se poate schimba si ca mereu opinia ta e “cea mai buna”. In plus se vede din avion ca Iker Casillas nu mai ofera aceeasi siguranta ca in anii trecuti si ca i-a trecut vremea. Ceea ce ma deranjeaza insa cel mai tare este sa vad cum jignesti alti baieti de pe acest site mai mult decat respectabil, mai ales ca nu e prima data. Obisnuieste-te cu ideea ca altii au opinii diferite de alte tale si mai ales obisnuieste-te cu ideea ca nu ai dreptate in foarte multe cazuri.

        • http://realmadrid.com.ro/ Angelito

          P.S Ce sunt alea “shuturi”? Stiu ca esti obisnuit cu “shouturi de tequila”, dar in limba romana nu am auzit de cuvantul asta “shut”…

        • Prisacariu Cristian

          Părerea mea personală e ca daca un portar e premiat dupa golurile care nu le ia sau dupa paradele sale atunci un portar poate fi criticat atunci cand nu apară nimic.
          Eu poate am jucat dor in curtea școlii si iti dau dreptate poti : doar la Greșelile flagrante poti da vina pe portar aku toată lumea își da cu parereA

  • http://www.madeforsoul.blogspot.ro/ 5inco

    Analiza corecta:

    meci cu Olanda cupa mondiala

    =========================
    http://www.youtube.com/watch?v=xn8e0Wdb8qc

    1:19 parada iker la sneijder dupa eroare aparare (sut prost plasat robben, insa stapanire de sine iker si pozitionare buna)

    2:28 gol RVP, desprindere din marcaj Ramos si gol bine plasat, iker bine pozitionat, dar imposibil de aparat

    2:57 eroare grava pique, gol Robben din careu, de la 10m, minge deviata de Ramos, iker plecase pe minge

    3:28 sut RVP pasa idioata inapoi de la Pique, situatie inutila creata

    3:50 gol din fault grav la portar, nefluierat de arbitru, cot in gura RVP

    Iker sictirit de asemenea arbitraj clar vadit intr-o directie

    5:15 eroare preluare IKER, VINOVAT

    6:00 contraatac olanda prin robben, Ramos incapabil sa-l opreasca, iker incapabil sa-l deposedeze, desi insista si lupta, gol din careu, fara portar in poarta, nu e vinovat portarul de haosul din aparare

    6:59 parada in careul mic, oricum sut plasat prost

    7:00 parada shut in forta RVP, boxare

    meci in care Pique a fost praf praf praf.. si ceilalti 3 fundasi ft defazati

    nu mai vorbesc ca in atac nada, la mijloc cu marcaj strans, nu au suflat nici xabi alonso, nici iniesta, nici xavi

    1 SINGURA GRESEALA IMPUTABILA PORTARULUI

    meciul cu CHILE
    =============
    http://www.youtube.com/watch?v=ipUEdNHN_u4

    2:20 aparare praf, haotica, gol din fata portii in 2 vs 1

    3:40 iker respinge shutul din lovitura libera a lui alexis si pe recuperare adversarul o plaseaza ushor, iker nu avea vizibilitate, desi a avut viteza de reactie, dar nu a ajuns la minge

    NICI O VINA A PORTARULUI

    meciul cu REAL SOCIEDAD
    ======================
    http://www.youtube.com/watch?v=lJ1K3TDIhTI

    Intrebari:
    1. la golul dat de Ramos a fost de vina portarul lor???
    2. la golul dat de Bale a fost de vina portarul lor??

    1:52 gol din careul mic inigo pe deviere din corner, adversar fara marcaj
    (asta e pus sigur in graficul cu 6 goluri din 3 prezente… 🙂 nerushinatule)
    a fost de vina iker??? facea altcineva mai mult de atat??

    3:00 e de vina iker ca a venit ala ca pe bulevard si a dat cu capul in fortza din careul mic??/ sau voi vroiati sa iasa iker acolo sa boxeze???

    3:50 pepe face un ras de marcaj si se creaza o ocazie noua, pe care iker o salveaza cu varful bocancului intr-o interventie tip fluture/veveritza

    4:00 gol primit din careul mic, pe pasa in scurt din lateral si adversar pierdut de carvajal la prim plan… a se vedea distanta iker fata de pasator si fata de shuteur si a se explica e putea face iker mai mult

    4:35 gol din careul cu piciorul, la un corner la care adversarul a preluat nestingherit si a avut timp sa shuteze, iker bine pozitionat, nu a avut cum sa apere acel shut in viteza

    NICI O VINA A PORTARULUI

    meci cu ATLETICO
    ================
    e proaspat il stim cu totii, iker nu are nici o vina la niciunul dintre goluri

  • http://www.madeforsoul.blogspot.ro/ 5inco

    pentru specialistii care habar nu au care sunt responsabilitatile portarului la cornere

    a se vede link
    http://www.jbgoalkeeping.com/advtactics.html

    ei sunt responsabili de zona marcata de spatiul portii si careul mic, in fata portii, nu pe laterale, nu la 11m, nu in afara careului mare etc…

    si sa-mi explice si mie careva la care din cele 3 goluri (ca nu sunt sute, sunt 3) este de vina lui iker??????

    si aici vorbesc de golul cu atletico si cele 2 cu sociedad

    • http://www.madeforsoul.blogspot.ro/ 5inco

      One player should keep tabs on the corner taker to prevent a short corner, closing down the threat
      http://www.how2playsoccer.com/soccer-goalie-corners

      If there is an opposition player crowding you, get one of your players to come and deal with him. Your player should get in the way of you and the opponent so he can’t stop you getting to the ball

  • Torpyla

    e superficial sa spui ca daca un portar incaseaza 10 din 10 e un portar slab,daca in acele 10 nu avea ce sa faca…insa,cand sunt mingi parabile,atunci nu mai ai circumstante atenuante.

    un portar e seful in careul de 6 metrii,acolo n-ai mama,n-ai tata…nu cade mingea acolo altfel ii dai cu flotarile si cu turele de teren pana cand incepe urmatorul meci.

    el isi aranjeaza coechipierii la fazele fixe si el ii si mobilizeaza,deci,daca ceva nu iese asa cum trebuie,atunci e responsabil.nu e vina lui daca advesarul scoate mingea pe 16 si trimite altul mingea in vinclu..asta e alta treaba..insa,astea sunt doar exceptii.

    iker si-a pierdut creditul de mult,insa,mai mult din cauza atitudinii sale decat altceva…a mai gresit si inainte,insa,lumea il ierta…acum,e mai greu cand ai o atitudine de bitch.exista o karma,si la un moment dat nu mai meriti nici vreo compasiune din partea celor care te-au iertat de atatea ori,cand tu nu le oferi alte motive de bucurie.
    de exemplu,la primul gol al lui a.madrid,din punctul meu de vedere,cel mai vinovat de golul ala e c.ronaldo,insa,n-o sa-i reproseze nimeni nimic portughezului,pentru ca el si-a castigat destule ocazii pentru a gresii si a sterge cu buretele.

  • Prisacariu Cristian

    Ma bucur ca dezbaterea a fost un succes.

    Ar fi. Fost aiurea ca toată lumea sa fie de acord cu mine.

    Oricum vom vedea ce va fi.

    Eu vreau un portar bun nu conteaza cine e.

Real Madrid Romania