Sun. Oct 21st, 2018

Toni Kroos, motorul german de la Real Madrid

Carlo Ancelotti schimbă piesele maşinăriei sale, căutând echilibrul perfect pentru a atinge viteza maximă. A umblat la frâne, la suspensie, la direcţie… însă nu la motor. Niciodată la motor. Continuă să se încreadă în fiabilitatea germană, care i-a oferit atât de multe rezultate bune. Kroos nu se gripează niciodată, oricât de mulţi kilometri îl pune Ancelotti să alerge.

Mijlocaşul german a jucat titular în toate cele zece meciuri pe care le-a strâns până acum, în sezonul de abia început. Nu a pierdut decât 45 de minute, a doua repriză din meciul tur cu Atletico din Supercupa Spaniei. Şi toate astea, deşi a venit la echipă abia pe 5 august, după turneul final al Cupei Mondiale. Şi a jucat 90 de minute, de la primul meci disputat pentru Real Madrid. Cu alte cuvinte, după ce avea deja în spate un Mondial întreg, după ce a beneficiat de doar 5 zile de pretemporada, Kroos a preluat cârma echipei şi de atunci nu a mai lăsat-o. Nu a dat semne de oboseală şi nici Ancelotti nu a sugerat că vrea să îl includă şi pe el în sistemul rotaţiilor. De exemplu, pe Modric l-a odihnit marţi împotriva lui Elche, în vederea meciului de sâmbătă cu Villarreal, însă Kroos a jucat 90 de minute, aşa cum a făcut în ultimele şase partide. Şi nici pe El Madrigal, stadion greu, s-a odihnit, alt meci in care a bifat peste 11 km alergati.

Kroos trebuie să fie punctul de sprijin al echipei lui Ancelotti, când acesta hotărăşte să joace 4-3-3, sistemul care permite tuturor vedetelor Realului să se desfăşoare pe teren în acelaşi timp, deşi sistemul mai are nevoie de rodaj. Împotriva lui Basel, Kroos a fost jucătorul care a acoperit cele mai mari distanţe, 11,411 m, o dovadă în plus a implicării sale în joc. Chiar întru-un meci ca acesta, care a fost uşor, munca lui Kroos este vizibilă. El trebuie să fie liantul unei echipe care are tendinţa să se rupă uşor, din cauza greutăţii enorme pe care o pune atacul său exploziv.

Împotriva lui Elche, Kroos a părut mai liber, datortă prezenţei lui Illarramendi alături de el, mai ales cu mai multă libertate de a atinge mingea în terenul rival. Fără îndoială, în sistemul de 4-3-3 pe care îl preferă Ancelotti, sarcina lui Kroos este să continuie să strângă partide jucate şi minute, în acelaşi timp în care trebuie să alerge cât mai mulţi kilometri. Motorul lui Carlo nu trebuie să se oprească niciodată.